Content in relatie tot conversie
Op heel veel internet sites gaat het om conversie. Of het nu gaat om overtuigen, het plaatsen van een reactie, het downloaden van een document of de verkoop van een product of dienst. De vraag is dan natuurlijk, hoe bereik je conversie? Het gaat wat ver om in dit korte artikel alle mogelijkheden, randvoorwaarden, invloeden, technieken en tips en tricks te gaan benoemen en beschrijven. Er is namelijk één grote voorwaarde voordat sowieso gekeken kan worden naar conversie mogelijkheden.
Content
Je hebt namelijk altijd Content nodig voor conversie. Zonder relevante en interessante content, sta je met lege handen. Niemand zal jouw website online bezoeken, aanbevelen, linken of of zelfs vinden zonder inhoud. Zelfs wanneer je een offline product of dienst verkoopt via het internet wordt relevante en interessante online content steeds belangrijker. Content is dus het product. Het middel, wat moet leiden tot het doel.
Losse content is als los zand. Wanneer dit losse zand op de juiste manier , op de juiste plaats en op het juiste tijdstip gebruikt wordt, zal deze content nog relevanter worden. We plaatsen de content in de juiste context. Hiervoor is het internet uitermate geschikt. Er duiken steeds meer technieken op ,die het plaatsen van content in de juiste context ondersteunen. Context kan er dus voor zorgen dat content nog meer waarde krijgt. Context is de intelligentie, die het middel en het doel koppelt.
Wanneer dit goed op elkaar afgestemd is, bereik je het doel! Namelijk conversie!