Case VGZ contentmarketing
Websites moet je zien als stellingen vol contentdozen
Op Marketingfacts.nl een artikel over VGZ en hun visie op content marketing. Edwin Vlems interviewt Jacob van Lier en hij is marketeer bij zorgverzekeraar VGZ en erg enthousiast over de inzet van contentmarketing. Enkele quotes uit dit interview:
- Ze zeggen vaak dat content vooral op creativiteit is gebouwd, maar dat is maar 10 procent in mijn optiek.
- Alles is meetbaar, ga me niet vertellen dat je de effectiviteit van contentmarketing niet kunt meten, want dat kun je wel.
- Met een kleine actie haalde ik duizend downloads van onze whitepapers. Veel meer dan verwacht en verkoop kon al die contacten niet zomaar registreren en opvolgen, zeker niet in het drukke zorgseizoen.
- Je moet de content wel baseren op klantbehoeften.
- Content an sich is dus niet genoeg, het moet op de juiste manier geframed zijn.
- Het is nog niet eenvoudig om het commerciële toontje uit teksten te laten, want niemand zit te wachten op ronkende teksten.
Lees het hele artikel / interview op de website van Marketingfacts.nl.